Weglowodany w zywieniu

Maxatin

new-eclub.com

Węglowodany to skutki spożywcze przeważnie pochodzenia roślinnego. Fundamentalną ich siłą jest wysyłanie energii, a najistotniejszy atrybut działający węglowodanów to ich łatwość, a wolno więc w który zabieg w którym czasie system ma spośród nich fantazję.

Węglowodany podzielić można na takie jakie wyraźnie silnie umieją istnieć przetworzone na paliwo w figur kalorii i takie spośród których „wydobywanie” energii przebiega spokojnie natomiast zasadniczo wolniej.

W tym elemencie należy zapoznać trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), który decyduje o obecnym gdy intensywnie adaptowane przez byt są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny jest ułożeniem produktów różnych w cukry zaprezentowanym w formie tabeli, w jakiej liczba przyporządkowana dowolnemu z towarów opisuje jaki etap pozwala cukier we naturze po spożyciu określonego wyniku. Wysoki IG oznacza większe rozwiązanie energii ze spożytego pokarmu a analogicznie niski IG mówi o aktualnym, że energia spośród oddanego materiału będzie pozbawiana szczegółowo a powoli.

Jakie to węglowodany (o drobnym lub ogromnym IG) powinna spożywać osoba zapracowana fizycznie, lub z kryteria większość czytelników niniejszego bloga? Zastanowimy się ponad tym wobec.

Utwory o ostrym IG (z podłoża >70) oraz dobrze cukry z nich pochodzące są relatywnie szybko czynione w glukozę, co symbolizuje, że są one dla organizmu żywym zastrzykiem energii. Ich silne niszczenie wykonywa szybki rozwój poziomu glukozy we naturze, dzięki czemu organizm zabiera wiele „paliwa”. Problem pojawia się ale to, gdy przyznajemy tegoż wzoru artykuły jak ich właściwie naprawdę nie potrzebujemy. Wówczas nadmiar energii staje wymieszany w olej. Organizm, którego tak oznaczane „magazyny energii” mięśnie a wątroba są pełne, nie egzystuje w etapie wykorzystać zapasu odwag oraz robi ją w populacji, który potocznie wymienić można nowym, popularniejszym składem energii.

Czy zatem należy dokładnie ustąpić z cukrów o dużym IG? Nie do celu. Stanowią one funkcjonalne a zaledwie prosto po stworzeniu wysiłku fizycznego, np. po wysiłku na siłowni, skoro toż zapasy glikogenu w mięśniach a wątrobie są mniejsze, skoro zostały wzięte do sztuce sile podczas treningu. Organizm dokładnie po sporcie egzystuje w wstanie w konkretnym terminie wziąć znaczniejszą dawka cukrów, bez szaleństwa podwyższenia zbyt ich przyczyną tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, cukry winnym być wożone poprzez popularniejszą większość dnia, jednak zwracać należy poradę na ich przegląd glikemiczny. Materiały o ogromnym IG jeść można dokładnie wręcz po trudzie fizycznym, choć ostatnie o znikomym oraz zwykłym IG spożywać chodzi przez resztę dnia aby zdolność spośród nich kasowana była rzetelnie i stopniowo zapewniając konsekwencja jej dostaw.

Warto jednocześnie myśleć o owym, że produkowanie materiałów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki cieplnej) wznosi ich rozkład glikemiczny.

Przejdź do paska narzędzi